۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۶۰۸۵۹۷
آیت‌الله رئیسی مطرح کرد؛

دشمن به دنبال تضعیف نظام توزیع عادلانه کالا است | لزوم نظارت بر بازار

دشمن به دنبال تضعیف نظام توزیع عادلانه کالا است | لزوم نظارت بر بازار
رییس قوه قضاییه گفت: امروز دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی و سست کردن نظام توزیع عادلانه کالا و نظارت بر قیمت‌ها است و مدیران باید بر بازار کنترل داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رییس قوه قضاییه و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری شامگاه جمعه در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: توسعه یافتگی برای استان ضرورت دارد و امروز چهره شهر بیرجند نسبت به قبل از انقلاب متفاوت شده است.

وی گفت: مدیریت اسلامی با مدیریت در نظام‌های دیگر متفاوت است چرا که مسؤولان در مدیریت اسلامی قبل از هر چیزی خود را در مقابل پروردگار می‌بیند و قبل از پاسخگویی به سه ضلع ارباب رجوع، مدیران سلسله مراتب و عموم مردم باید به خدای خود پاسخگو باشد.

رییس قوه قضاییه افزود: امروز قوی ترین نظام کنترلی خود کنترلی است و کارکنان در این نظام موظف هستند که قانونمند کار کنند و این نظام در گروی اطاعت از خدا است.

خراسان جنوبی پایین ترین نرخ جرم و جنایت را دارد

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: در هر سازمان و اداره‌ای که اخلاق و معنویت بیشتر باشد در آن سازمان کارآمدی بیشتر و تخلف و جرم هم کمتر است؛ امروز در حوزه سازمان‌های اقتصادی، صنعت و کشاورزی و همه بخش‌های خدمتی باید اخلاق حرفه‌ای وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان پایین ترین میزان جرائم قضایی و ورودی به نیروی انتظامی و دستگاه‌های قضایی وجود دارد و با توجه به تهدیداتی که شرق کشور است اما خراسان جنوبی به نسبت سایر استان‌ها پایین‌ترین رقم جرم و جنایت را دارد و فرهنگ بالا، دینمداری و اخلاق مردم در کاهش جرائم بسیار تاثیرگذار بوده است و پایبندی به اخلاق و معنویت سبب شده میزان جرم در استان پایین‌ترین نرخ باشد.

رییس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: ضمن مدیریت در کارهای اجرایی باید در اخلاق و معنویت تاکید شود؛ مسأله حفظ کرامت نسبت به کارکنان و ارباب رجوع در دستگاه‌های اجرایی مهم است و باید مردم را دوست داشت و خدمت کردن به مردم را افتخار خود بدانیم.

آیت الله رئیسی با اشاره به مسأله نظارت نسبت به بخش‌های مختلف اظهار کرد: در نظام نظارتی و کنترلی سوالی وجود دارد که اصل بر اعتماد است یا اصل بر کنترل؛ اصل با هر دو است و نباید هیچ زمانی از کنترل نگران باشیم چرا که کنترل برای افزایش اعتماد است و تدوام اعتماد در گروی نظارت و کنترل است و این نظارت کار و کارآمدی و سلامتی را تضمین می‎کند.

مدیریت جهادی در کشور بسیاری از مشکلات را حل می‌کند

وی با بیان اینکه مسأله اجرای عدالت در جامعه اسلامی مهم است، افزود: امام عادل در رأس نظام اسلامی است و باید مجریان فرامین ایشان باشیم؛ برخی از ترک فعل‌ها خسارت سنگینی دارد و برنامه قوه قضاییه این است در دوران تحریم از هر فعلی و از هر اقدام مدیران که شجاعانه و خلاقانه برای حفظ اقتصاد ملی، دور زدن تحریم‌ها و کارآمدی دستگاه‌های مربوطه خود و رونق تولید تلاش می‎کنند حمایت می‌کنیم و همه کشور باید از مدیران شجاع خطرپذیر حمایت کنند.

رییس قوه قضاییه گفت: در این دوران که دشمنان با جنگ اقتصادی و روانی عرصه را بر کشور تنگ کرده تنها با مدیریت جهادی می‌تواند کارها را پیش برد.

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی درگیر قاچاق بنزین باشیم و باید روش سوخت و بنزین توسط وزارت نفت ساماندهی شود و نیاز به تدبیر است.

کارگاه‌های تولیدی نباید تعطیل شوند

وی بیان کرد: برخی در کشور از قیمت خرما گلایه دارند چون اعتقاد دارند این خرما در داخل کشور تولید می‌شود چرا باید مشکل داشته باشیم؛ باید به اینگونه سوالات جواب داد و با کنترل بر بازار می‌توان مدیریت کرد؛ امروز دشمن به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی است و می خواهد نظامات ما را سست کند که یکی از نظامات ما نیز نظام توزیع عادلانه کالا و نظارت بر قیمت‌ها و قیمت گذاری است و مدیران باید بر بازار کنترل داشته باشند.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: کارگاه‌های تولیدی نباید تعطیل شوند و اگر مشکلی در تولید و مواد اولیه و تسهیلات دارند باید برطرف شود؛ تنها راه هدایت نقدینگی هدایت آن به سمت تولید است تا جلوی تورم و رکود را بگیرد، این حجم بالای نقدینگی که به سمت دلالی می‌رود مشکلات کشور را مضاعف می‌کند؛ باید تسهیلات تنها به تولیدکننده داده شود تا گره گشا باشد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه با اعتماد و تکیه به جوانان و نیروهای کارآمد می‌توان از مشکلات خارج شد، گفت: بحث اقتصاد فضای مجازی حائز اهمیت است و در روستاها نیروهای ارزشمند از لحاظ فکری هستند که آن‌ها را باید در فضای مجازی فعال کنیم.

وی افزود: اقتصاد سنگ، اقتصاد گردشگری و اقتصاد گیاهان دارویی در خراسان جنوبی جواب می‌دهد چرا که این استان پتانسیل‌های بالا و نیروهای انسانی کارآمد دارد.

آزمون و خطا در گام دوم انقلاب پذیرفتنی نیست

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر در سیلاب اخیر زیرساخت‌های لازم وجود داشت بسیاری از خسارت‌ها کاهش پیدا می‌کرد و اگر با بلایای طبیعی مواجه شویم و زیرساخت‌ها نیز فراهم باشد این تبدیل به فرصت می‌شود و گرنه تبدیل به تهدید خواهد شد.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب آزمون و خطا پذیرفتنی نیست، گفت: انسجام در استان خراسان جنوبی با محوریت نماینده ولی فقیه مثال زدنی است و توسعه یافتگی در استان نیز حول محور انسجام است و اگر اختلاف وجود داشته باشد توسعه یافتگی هم نخواهد بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری برای سفر به خراسان جنوبی اعلام تمایل کردند که امیدواریم این سفر با پیگیری‌های نمایندگان مجلس، استاندار، نماینده ولی فقیه و نماینده مجلس خبرگان رهبری انجام شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات